E-Assistant.hu

Erre a platformra összeszedtem az eddig összegyűlt hasznos információkat. Többen is bekapcsolódhatunk a szerkesztésébe. A cikkekhez hozzá lehet szólni, kényelmesen tematizáltan jelennek meg a vélemények, mindenki azt nézi meg, amire kíváncsi.

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Nekem bejött

Kommentek

Ügyfélkeresés, megbízások szerzése

2006.12.04. 17:06 | Rianna | 1 komment

Címkék: ügyfélszerzés

Mihály Beatrix cikke


Ha elhatároztuk, hogy VA-k leszünk, és a tárgyi feltételeket is sikerült megteremtenünk, akkor jön a következő - és talán a legnehezebb feladat: megbízásokat kell szereznünk. Gondolom most sokan bólogattok! Én azon ritka VA-k közé tartozom, akik “főállásúak”, de csak azért, mert így mást is tudok csinálni. CSAK ebből én sem élnék meg.

 

Jelenleg az ügyfélszerzés - eddigi tapasztalataim szerint leginkább ajánlásos alapon működik. Valahogy a bizalom ettől sokkal nagyobb. Pedig sokmindenkinek tetszik az ötlet, és többen tettek már ígéretet, hogy elgondolkodnak rajta, de aztán hiába vártam. Egyszerűen nem értik hogy működünk, hogyan lehetünk a segítségükre, vagy épp mi biztosítja a diszkréciót, a lojalitást. Hiszen a jó asszisztens vagy titkárnő a főnök füle, szeme és jobbkeze. Lehet, hogy érdemes lenne a munkánk technikai részéről is részletesebb leírást adni!

Aztán ott vannak a hirdetések. Nekem minden nap jönnek az álláshirdetések két ismert állásközvetítői hírlevélben. A regisztrációnál bejelöltem amik érdekelnek, így persze már szűrve kapom azokat. Sok helyre küldtem már el CV-t, ahol talán a feladat megengedte volna a távolról dolgozást. Azt gondolom, hogy ez is kitűnő módja a népszerűsítésünknek, hiszen sokan nem is hallottak még VA-król, esetleg így eszükbe juthat, hogy: Hoppá! Hiszen ezt a munkát meg lehet otthonról is csinálni! Eddig sajnos a legtöbb esetben válaszra sem méltattak. A hirdető portálokon is rengeteg hirdetés van, de azt nem nagyon ajánlom azoknak, akik kevés szabadidővel rendelkeznek! Órákig lehet bogarászni a semmitmondó hirdetések között, a legtöbb esetben nincs konkrét feladat, de még a cég neve sincs feltüntetve. Ezek eleve gyanúsak. Ne pazaroljátok ilyenekre magatokat! Még egy ingyenes e-mailt sem érdemelnek meg! Korrekt cég (vagy vállalkozó) korrekt munkát névvel, telefonszámmal kínál. Ahogy ezt mi is tesszük, amikor magunkat hirdetjük a weboldalunkon, vagy a hirdetésekben.

Hát ebből kéne valahogy kimásznunk! Ötletek? Tapasztalatok?

A bejegyzés trackback címe:

https://e-assistant.blog.hu/api/trackback/id/tr68484288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rianna · http://www.multimania.hu 2008.05.23. 17:29:47

Pár tapasztalat, és saját gondolat - hátha profitáltok belőle valamit:
Nem egyszerű, az tény. Én nem főállásban vágtam bele, és végül nem hagytam ott a munkámat, hanem mellette vállatam megbízásokat. Leginkább gépelési munkákkal kerestek meg, de volt olyan is, hogy egy programhoz Help-et kellett írnom, vagy tesztelnem a működését.

Én közben tovább keresem azokat a feladatköröket, amik érdekelnek és amiben jó vagyok, illetve alkalmasak a távmunkára. Még az e-titkárság indulásakor magam csináltam a honlapom, igaz a design még elég egyszerű volt (azonnal le is koppintották 80%-ban szó szerint). Nem volt jó érzés, hogy amivel hónapokig dolgoztam, hogy tartalmilag olyan legyen, ami Magyarországra is klappol (még egyetlen magyar VA honlap se volt), hogy kitaláljam milyen szöveg kell. Azóta rengeteg honlapon láttam visszaköszönni az ötleteimet, ami nem baj, míg nem ordít róla, hogy csak némi copy-paste volt a belefeccölt energia.

Azóta pesze megtanultam elég jól honlapot készíteni, így már ilyen jellegű munkákat is vállalok. Újabb tevékenységként a kiadványszerkesztést is megtanultam, nyomdai előkészítést, postscript file szintjéig. Jelenleg egy Kiadványtervezés tanfolyamra járok, tehát lassacskán bővül és átalakul a szolgáltatási kör, amit nyújtok. Gépelést már ritkán vállalok el, nem is hirdetek egyáltalán, csak a honlapjaim vannak fenn. Így is bepottyannak melók, pont annyi, amennyi még belefér a főállás mellé.

Viszont ha nem lenne főállásom, igen komolyan rá kéne feküdni a marketingre, ugyanis onnantól saját magam után kéne fizetnem a járulékokat, ami minimálbér esetén is cca. 50e Ft. Ez annyit tesz, hogy minden hónapban mínusz 50e-el indul az ember, aztán ezt vagy kitermeli, és még azon felül is, és az már nagyon pozitív dolog. Ha nem, akkor nagyon mínuszba megy az ember (bt. esetére gondolok, ahol a beltag után kell fizetni, vagy vállalkozóknak is asszem ez a helyzet).

Figyeljünk oda mivel jár egy vállalkozás!
süti beállítások módosítása