VAV Magazin



Az E-Assistant oldal interaktív továbbgondolása ez a Magazin, ahova integráljuk az eddig összegyűlt hasznos információkat a folyamatos és friss hírekkel. Többen is bekapcsolódhatunk ennek a Magazinnak a szerkesztésébe, hasznos platformot teremtve minden VA számára. A cikkekhez hozzá lehet szólni, kényelmesen tematizáltan jelennek meg a vélemények, mindenki azt nézi meg, amire kíváncsi.

Naptár

június 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Nekem bejött

Kommentek

Ne add fel az állásod, mielőtt át nem gondoltad alaposan!

2007.12.08. 17:27 | Rianna | 5 komment

Mielőtt nagyon elszállnál az ötlettől, hogy otthonról adminisztratív munkából milyen jól meg fogsz élni, javaslom a széleskörű tájékozódást. Remélem az alábbi kis szösszenetem segít egy kicsit.

Hirtelen felindulásból írtam egy kis elemzést azok helyzetéről, akik saját vállalkozásban virtuális asszisztensként szeretnének dolgozni, lehetőleg otthonról. Példának egy BT-t vettem, ahol a VA a beltag és nincs főállása.

Valaki megírhatná mondjuk egyéni vállalkozó esetére, én a BT-t ismerem, lévén nekem ez van.

Ha nincs főállásban (min. 36 óra/hét) valaki, akkor bt beltagként saját  maga után (még ha nem is ad magának fizetést), be kell fizetnie a járulékokat, legalább a minimálbér után.

A 2007-ben érvényes 65 500,- Ft minimálbér esetén:
A munkáltató havi költségei: 23 892,- Ft, plusz a munkavállalót terhelő rész: 11 585,- Ft
Összesen tehát 35 477,- Ft
Ha véletlen nem minimálbérre akarja valaki bejelenteni magát, 100 000,- Ft bruttó bér esetén a járulékok összesen 61 450,- Ft lenne.

Ez annyit jelent, hogy ha nincs munka egy adott hónapban, akkor mínusz 35 477 Ft-on áll az adott vállalkozó szellemű VA. Persze nem számolom az áfát, ipát, mivel az ugye bevételfüggő. Ha evás valaki, akkor is. Ha nem, akkor még fizethet könyvelőt (ha ő maga épp nem ért hozzá), költségelhet, és társasági adózhat is.

Tegyük fel, hogy a szükséges infrastruktúrával már rendelkezik, nem kell nagyobb beruházást eszközölnie a munkavégéshez. Ettől függetlenül így is jelentkeznek az irodai költségek, boríték, papír, festékpatron fogy, egyéb irodaszerek. További működési költséget jelent az internet, a telefon, a mobil.
Ezzel mind ne is számoljunk.

Mondjuk egy munkáért számlára kap valaki (hasraütés) bruttó 150 000,- Ft-ot havonta.
Ebből kapásból lejön az áfa (20%), vagy az eva (25%) és a közterhek, amiket állambácsinak be kell perkálni.

EVA (25%) 37 500,- (az én cégem is az, ezért nézzük így, legalább társasági adót nem kell számolni)
IPA (1%) 1500,-
Közterhek 35 477,-

MARAD: 75 523,- Ft ebből kell a felmerülő költségeket fizetni
Ha az irodaszer, bankköltség, stb… havonta nem kerül többe 1 523,- Ft-nál (ami lehetetlen), akkor a vállalkozó majdnem ugyanott van, mintha elmenne főállásba kevesebbért.

Jelen pillanatban, ha valaki alkalmazottként bruttó 100 000,- Ft-ra van bejelentve 74 000,- Ft-ot kap kézhez havonta és nincs semmi macera.

Na ezért nem egyszerű a Virtuális Asszisztenseknek manapság, arról nem is beszélve, hogy jelen esetben egy havi fix összegről szóló megbízással számoltam. Ilyenek általában nincsenek. Elég rapszódikus, hogy épp melyik hónap hogy sikerül, izgulhatunk, költhetünk reklámra. Hoppá, a reklámköltséget nem is számoltam. Pedig nem igazán huppannak be akár pár ezer forintos megbízások se, ha nem tudnak róla a potenciális megbízók.

Jó alternatíva egy olyan állás mellett mellékfoglalkozásban dolgozni, ahol teljes időre be van jelentve az ember, és így a járulékfizetéstől mentesül. Így nem kerülhet mínuszba senki, mivel amit be kell fizetni, az a bevétel bizonyos százaléka.

Aki nem vállalkozás szinten akar otthonról dolgozni, hanem valamely munkaközvetítő adatbázisába bekerülve, várva a sültgalambra megbízásra, az sok csalódásnak lesz kitéve. A virtuális asszisztensek nem alkalmaznak általában senkit. Nem futja alkalmazottra, se munkamennyiségből, se a büdzséből. Vannak lehetőségek, adatbázisok, de a munkát senki sem garantálja. Ez van.

Mindenkinek sok sikert kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

http://e-assistant.blog.hu/api/trackback/id/tr93484320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Baranyi Barbara 2008.06.02. 17:03:09

Kösz az információt. Mindenek ellenére nagyon szeretném kipróbálni az idegennyelvű virtuális asszisztensnő pozíciót.

S.Kinga 2008.09.25. 14:29:06

Szia, Sziasztok!

Sajnos nekem nincs állásom, nem is tudok nagyon elszakadni itthonról, de lenne napi 2-3 órám, amit szívesen kihasználnék. Egy iroda kialakításához minden tárgyi eszköz a rendelkezésemre áll itthon, de GYES mellé, amit nem alanyi jogon, hanem beteg gyermek után kapok, nem merek vállalkozni, amit pedig írtál, hogy alkalmazottként nem igazán életképes eza munka, elkeserít. Van valami jó ötlet, hogan lehetne mégis jól kihasználni pénzkeresetre ezt az időt? (Az MLM távol áll tőlem, a szakmám pedig képtelenség delelőtt 2-3 órában gyakorolni, így maradt volna a virtuális asszisztenskedés.)
Hát mindenkinek sok sikert a munkához!

Strawberry Shortcake 2010.07.29. 14:03:53

Sziasztok!

Ma több órát töltöttem azzal, hogy a neten keressem a VA-ket. Azt hittem, én találtam fel a spanyol viaszt, mikor láttam, hogy kérem, ez az iparág már lassan nagykorú lesz Magyarországon is. Én is GYED után és adminisztratív területen eltöltött 10 évvel a hátam mögött gondoltam, hogy véllalkozóként lennék még asszisztens. Amúgy azért is, mert képzettségem szakmai múltam miatt egyszerűen túlképzettnek tartanak a munkáltatók a klasszikus feladatkörre, másrészt pedig a kötött munkaidőt és állandó rendelkezésre állást (fix) helyen gyerek mellett nem tudom vállalni. Teljesen más persze, ha nem személyesen kell akár este 9-i is rendelkezésre állni... Szóval függetlenül attól, hogy közgazdász vagyok és hogy már vendéglátóiparban is vállalkoztam, az asszisztensi feladatok és azoknak a koordinálása az, amiben tapasztalatom van és hiszek a virtuális asszisztenciában. Szerintetek a keresletet figyelmen kívül hagyva :-) mennyire telített a piac?

Strawberry Shortcake 2010.07.29. 14:04:32

@S.Kinga: Szia Kinga!

Te melyik városban laksz?